raptor-forum.nl

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Berichten - Anne W

Pagina's: [1] 2 3 ... 6
1
Beste Jos,

Zoals ik al dacht, hij heeft het met mij niet gehad over wijzigen van de urenstanden, wel is het totaal opgehoogd naar drie digits (999).

Groet, Anne W

2
Inderdaad Marco contacten, maar ik geef je weinig hoop.

Groet, Anne W

3
Beste Jos,

Natuurlijk snap jij het, maar die man uit het Westland lukte het wel om er een lok voor te zetten, m.a.w. het was een algemene opmerking bestemd voor elke lezer.

Groet, Anne W

4
Een kleine aanvullende essentiële opmerking: de toe te voegen trein moet in het blok worden gezet ACHTER de reeds in het blok staande trein.

Ik ben een keer van de omgeving van Den Bosch naar het Westland gereden om dat de Raptor "niet goed werkte", nadat de gebruiker liet zien wat en hoe hij deed, was ik in 1 minuut klaar: de lok achter de al in het blok staande lok gezet.....

Groet, Anne W

5
Beste Geert,

Als je het bedrijf wilt hebben zoals het was, dan vul je in het 3e veld de tijd in (in het 2e veld niets), als je de nieuwe methode van stop-uitstel wilt (de lok rijdt niet een tijdje op kruipsnelheid), dan vul je in het 2e veld de tijd in en in het 3e veld niets.

Probeer het maar eens uit.

Groet, Anne W

6
Beste Geert en Teunis,

Het eerste invulveld is het blok

het tweede veld is de uitsteltijd zonder dat de lok op kruipsnelheid gaat, de remweg wordt opnieuw berekend en uitgevoerd.

het derde veld is de "oude" uitsteltijd, dus de lok komt op de stopmelder en gaat naar kruipsnelheid.

Groet, Anne W

7
DOWNLOAD praktijk handboek tekenen SPDRS60 Railplan / Re: Keerlus in SPDRS60
« Gepost op: 25:december:2016, 23:19:21  »
Beste Geert en Teunis,

Mijn ervaring met de interface zijn zeer beperkt, wat we wel zouden kunnen testen of het verschijnsel zich ook voordoet met mijn mobiele DB2 booster.

Overigens als je de interface weer afkoppelt dan moet je 201 weer de-activeren

Groet, Anne W

8
DOWNLOAD praktijk handboek tekenen SPDRS60 Railplan / Re: Keerlus in SPDRS60
« Gepost op: 15:december:2016, 23:10:48  »
Beste Geert,

Als de keerlus goed functioneert zonder SpDrs60 dan functioneert hij ook goed met SpDrs60, want SpDrs60 op zich heeft niets met de digitale spanning te maken.

Teunis zal dus wel gelijk hebben.

Groet, Anne W

9
Nieuws uit de Raptor fabriek / Re: SpDrS60 voor Ubuntu Linux
« Gepost op: 30:september:2016, 22:56:13  »
Beste Teunis,

Linux is de verzamelnaam voor een groep "operating systems" (O.S.) voor computers, een zeer bekende collega van Linux is Windows, één versie van die Linux groep heet Ubuntu en is één van de bekendere, de centrales van MaTrix en Esu draaien ook op Linux.

Het voordeel van Linux t.o.v. Windows is dat hij veel minder, meestal overbodige, ballast heeft en daardoor makkelijker draait.

SpDrs60 is, net als dit forum, internet, e-mail en diverse administratieve programma's, een toepassing en heeft te allen tijde een O.S. nodig om te kunnen werken.

Het probleem is dat de gemiddelde computergebruiker niet veel meer kent als Windows en dat de computerfabrikant ook niet verder kijkt als Windows, op de huidige SpDrs60 stick staat het O.S. "Knoppix", ook een Linux versie en het toepassingsprogramma SpDrs60, dus alles staat er helemaal op zoals je vraagt.

De moeilijkheid zit in de "gebruiker": de computer moet opgestart worden vanaf de stick en niet vanaf de harde schijf, want daar "regeert" (zonder 2e kamer) Windows en dat is een bepaalde handeling vlak nadat je de computer aangezet hebt en voordat hij de kans krijgt Windows te laten regeren.

Groet, Anne W

10
Beste Johan,

Het is een mooi en goedkoop alternatief voor die mensen die niet met een "beeldscherm" (SpDrs60) rijden, want die hebben al een interface en een gewone seriële of een USB>serieel kabel en hebben dan al 100 of 150 Euro geïnvesteerd.

Vergeleken met de b.g. bedragen is de prijs voor deze kabel laag, te meer daar deze kabel niet in de winkel verkrijgbaar is, dus is het een door Raptor/Digital gemaakte kabel.

Groet, Anne W

12
Nieuws uit de Raptor fabriek / Een Raptor voor blinde collega modelspoorders
« Gepost op: 19:augustus:2015, 23:00:42  »
De afgelopen maanden zijn Raptor en ik bezig geweest om een Raptor systeem te ontwikkelen wat, boven het normale werk, ook nog een Braille-Lezer kan aansturen, dit betekende software ontwikkelen en inpassen in het bestaande programma, staat nu op mijn demo Raptor, een interface maken en de boel testen.

Daarna een test bij de club met een kabel van de collega, niets, hierna volgde een periode van discussies over welke kabel, dat is nu opgelost, onderstaand het voorlopige eindverslag.

Inmiddels is een tussenprojectje tot een voorlopig einde gekomen, het Raptor-Braille project werkt na een lange vertraging door de vraag "welke kabel", uiteindelijk bleek de Braille-Lezer toch iets te doen met "handshakes"......



Op de foto een overzichtje: de "lezende vingers" van mijn blinde collega-lid, de Braille-Lezer onder de vingers, daarboven op de Raptor met de Braille Vertaal software, achter de Braille-Lezer de interface, die naast de bewuste kabel naar de Braille-Lezer, ook S88 en booster aansluitingen heeft naar de Raptor en naar de baan en booster, rechts mijn mobiele booster, die weer aangesloten zit op de "Gast" aansluitingen van de testbaan van de MSG/Den Bosch (deze testbaan heeft een aantal centrales in gebruik, waarvan er twee zichtbaar zijn)

Na dat het lezen op zich doorgenomen was, zijn we begonnen om het baanplan van de test baan in de Raptor te zetten, na een poosje was dat gebeurd, het voordeel van onze blinde medemens is dat ze juist door hun handicap heel snel iets opnemen.

Daarna twee loks in de Raptor geregistreerd, op de baan gezet en ook nog aan Raptor verteld dat we dat gedaan hadden en toen op de runknop gedrukt en hebben de twee loks tot volle tevredenheid een tijd automatisch gereden, waarbij onze collega de positie van de twee loks en het gedrag van één lok volgde op de Braille-Lezer volgde.

De test is tot volle tevredenheid verlopen, hoe gaat het nu verder?, de komende dikke maand gaat hij zich inlezen in, vooral, de module catalogus van Raptor, aan de hand daar van kan hij bepalen of de Raptor voldoet aan zijn wensen om zijn baan thuis te besturen, ja er is een grote baan thuis met 65 wissels, wordt bestuurd met een IB en Koploper, maar ik denk dat Koploper te veel grafische zaken heeft, die hij niet kan lezen/zien.

Ook valt er nog wel wat te fine-tunen aan de te lezen data: de actieve regel in de Raptor is in hoofdletters, leest niet makkelijk in de braille-lezer, in de handbediening staat een pijl voor de rijrichting, ook niet goed, als de tekst langer is als het display dan begint de tekst heen en weer te schuiven, kan er ook uit, hij weet nu al van een paar regels hoe de hele zin luidt.

Ik heb van deze exercitie een tevreden gevoel overgehouden en zal, als het allemaal doorzet, nog wel wat bemoeienis hebben.

Groet, Anne W

13
Raptor en de Computer / Re: Raptor Interface en overige modules
« Gepost op: 17:februari:2015, 23:54:05  »
Om in de Bios te komen moet je voordat de computer Windows begint op te starten op een functietoets drukken, die de "setup facility" geeft, bij mij Toshiba en de Samsung van mijn vrouw is dat F2.

Groet, Anne W

14
Raptor en de Computer / Re: Raptor Interface en overige modules
« Gepost op: 17:februari:2015, 19:07:34  »
Beste Joad,

Mark zal hier wel zijn commentaar opleveren, de crux met de stick is dat je de computer niet laat opstarten vanaf de harde schijf maar vanaf de stick, is een instelling in de Bios, bij mijn Toshiba is het nog makkelijker want die vraagt vraagt of je door wilt gaan met de normale procedure of dat je wat anders wilt (F12 Go to Bootmanager)

Groet, Anne W

15
Raptor en de Computer / Re: Raptor Interface en overige modules
« Gepost op: 16:februari:2015, 23:41:09  »
Beste Joad,

Ik snap iets niet, maar ik heb geen ervaring met het "tekenen" van een baanplan, maar de beide Rosoft producten zijn gewone Motorola wisseldecoders en gewone stroomdetectie/S88 terugmelders, dus of het beestje nu Rosoft of Märklin of LDT of Viessmann heet, maakt toch niets uit lijkt me.

Groet, Anne W

Pagina's: [1] 2 3 ... 6

Pagina opgebouwd in 0.11 seconden met 34 queries.