Met deze module kun je instellen dat een lok, zodra hij de stopmelder geactiveerd heeft, nog een in te stellen hoeveelheid tijd (in tienden van seconden ) op kruipsnelheid doorrijdt.
De instelling is per blok en per lok, dus zeer flexibel.
Toepassingen:
het begin van de stopmelder ligt eigenlijk iets te vroeg, zodat de trein niet helemaal langs het perron staat, dan kan je deze optie gebruiken
afwisselend korte en lange treinen langs het perron, plaats van de stopmelder afstemmen op de korte trein, de lange trein geef je dan deze optie.
treinstellen met rubber bandjes op het voorste draaistel, plaats van de stopmelder afstemmen op het tweede draaistel, andere treinen deze optie geven.
voor n-spoorders: de ICE kan de motor/stroomafname is de middenwagon hebben, stopmelder afstemmen op deze middenwagon, andere treinen deze optie geven.
draaischijf: zie de demo in Houten.
Groet, Anne W
Anne heeft deze optie beschreven.
De afgelopen week heb ik de module in de praktijk getest.
Wat ik mis is, is de mogelijkheid de ingevoerde tijd (in tienden van seconden) te wijzigen.
Volgens de huidige mogelijkheid moet je eerst de ingevoerde gegevens wissen en dan opnieuw invoeren met een aangepaste tijd. Dat werkt niet lekker, beste madlab.
Mijn vraag is wil je of kan je de optie uitbreiden met een knop voor het wijzigen van de ingevoerde tijd?? Naast die van toevoegen (add) en wissen (delete).
Graag!
teunis
Beste Teunis en "Chef",
Met je opmerking over het veranderen van de tijd in een bestaande situatie ben ik het zeer eens, dezelfde situatie bestaat ook bij het aan- en uitzetten van lokfuncties, ook hier moet je de hele instructieregel deleten en opnieuw, met de nieuwe uitsteltijd, invoeren.
Groet, Anne W
Teunistreinen schreef:
Wat ik mis is, is de mogelijkheid de ingevoerde tijd (in tienden van seconden) te wijzigen.
Volgens de huidige mogelijkheid moet je eerst de ingevoerde gegevens wissen en dan opnieuw invoeren met een aangepaste tijd. Dat werkt niet lekker, beste madlab.
Mijn vraag is wil je of kan je de optie uitbreiden met een knop voor het wijzigen van de ingevoerde tijd?? Naast die van toevoegen (add) en wissen (delete).
Antwoord van Madlab
Als het goed is vindt een "Chg" plaats via een Add.
Maw, een "tussen-DEL" is niet nodig..
DUS
Een "Change" knop is niet nodig.
De ingevoerde data "blok nummer" en "uitsteltijd" kan je veranderen door direct de knop "ADD" weer te activeren, vervolgens zelfde "blok nummer" en de nieuwe "uitsteltijd" invullen.
Gisteravond getest en (natuurlijk) het werkt.
teunis
Dus met andere woorden, een ingevulde toevoeging, ADD, met hetzelfde bloknummer, maar met een andere tijd, overschrijft de bestaande menuregel.
O.k., is prima, maar niet goed voor de tijdverandering bij lokfuncties, de in te vullen menuregel is veel langer, dus daar zou wel een "CHG" moeten komen.
Groet, Anne W
Anne W schreef:
Dus met andere woorden, een ingevulde toevoeging, ADD, met hetzelfde bloknummer, maar met een andere tijd, overschrijft de bestaande menuregel.
Dat is met andere woorden, dat is goed zoals jij het ziet.
OK., is prima, maar niet goed voor de tijdverandering bij lokfuncties, de in te vullen menuregel is veel langer, dus daar zou wel een "CHG" moeten komen.
Dan moeten we dat weer aankaarten met Madlab.
En verder schrijven onder de extra modulen van lokfuncties.
teunis
Ja, dat bedoel ik, ik zal er wat over schrijven, maar wanneer weet ik nog niet.
Groet, Anne W