raptor-forum.nl

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Vraag over Module 0B 19-0 decoders programmeren met Raptor  (gelezen 2000 keer)

rené Bogers

• Raptor ID000730
    • Bekijk profiel
Vraag over Module 0B 19-0 decoders programmeren met Raptor
« Gepost op: 08:oktober:2013, 11:19:34 »

In de beschrijving staat dat de loc op een apart programmeerspoor moet staan en dat dit spoor beslist géén verbinding mag hebben met de rest v/d modelbaan.
Is het de bedoeling dat de Booster die aangestuurd wordt door Raptor die normaal de modelbaan voedt wordt los gekoppeld en dan tijdelijk aan het programmeerspoor wordt gekoppeld of blijven de aansluitingen tussen Raptor - booster en booster - modelbaan gewoon zitten en wordt het programmeerspoor parallel aan de modelbaan gekoppeld ??, volgens mij heb ik dan toch weer een verbinding tussen modelbaan en programmeerspoor, de beschrijving is hierover onduidelijk.
Bij de Lenz-centrale is er n.l. 'n speciale aansluiting voor het programmeerspoor ( P -Q ), dit is duidelijk beschreven maar bij Raptor mis ik toch 'n klein stukje duidelijkheid, wie kan mij duidelijkheid brengen voordat ik ga beginnen met het programmeren van de locdecoders via Raptor ??

M.v.gr.: René Bogers
Raptor ID000730

Teunis

• Administrator/Beheerder
  • het leven spoort beter via rails
    • Bekijk profiel
    • Raptor forum bestaande
Re: Vraag over Module 0B 19-0 decoders programmeren met Raptor
« Reactie #1 Gepost op: 08:oktober:2013, 13:18:47 »

Beste Rene

Als een lok geprogrammeerd moet worden, dan wil je ALLEEN deze ene lok programmeren.
Als je gaat programmeren en de booster is ook op de hoofdbaan aangesloten, dan ga je ALLE loks op de baan dezelfde programmering geven. Dat lijkt mij niet de bedoeling. Dus je kan zelf de conclusie trekken.

DUS.............
Booster loshalen van hoofdspoor en alleen aansluiten op het programmeerspoor
Die ene lok programmeren, klaar?

Booster weer aansluiten op de hoofdbaan en afkoppelen van het programmeerspoor.
Je kan dit ook doen door een dubbelpolige schakelaar te nemen, waarmee je kan schakelen tussen hoofdbaan en programmeerspoor.

Succes

groeten van teunis

PS De beschrijving over decoders programmeren is daar volgens mij ZEER duidelijk over, dat schrijf je zelf, kijk maar de eerste zin van je.
« Laatst bewerkt op: 08:oktober:2013, 13:44:00 door Teunis »
1e HoofdRaptor ID000338 (Main Raptor); 2e HoofdRaptor ID002010; Hand/interface Raptor ID000126
behpsw:Mstand33

rené Bogers

• Raptor ID000730
    • Bekijk profiel
Re: Vraag over Module 0B 19-0 decoders programmeren met Raptor
« Reactie #2 Gepost op: 08:oktober:2013, 19:44:54 »

Bedankt voor de snelle reactie, nu weet ik het zeker wat ik moet doen qua aansluiting van het programmeerspoor.

gr.: rené
Raptor ID000730
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.073 seconden met 21 queries.