raptor-forum.nl

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag

Auteur Topic: SpDrs60-USB Kookboek Reacties  (gelezen 3358 keer)

Anne W

• Raptor ID 000462 en ID 000050 (demo)
    • Bekijk profiel
Re: SpDrs60-USB Kookboek Reacties
« Reactie #15 Gepost op: 09:mei:2013, 11:00:53 »

Beste Aad,

Ik denk dat je in je kennissen/familiekring eens rond moet kijken naar iemand die de "bios" van je computer zodanig in kan stellen dat hij altijd eerst naar je USB poort kijkt en dan pas naar je harde schijf gaat.

De "bios" is de basissoftware van elke computer, maar de normale computeraar kijkt daar nooit in, je moet ook weten wat je doet, anders heb je de kans dat je iets verkeerd doet en dat je computer niet meer opstart.

Je kan ook googlen op bios en het merk van je computer en kijken of je daar wat mee kunt bereiken.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 3 Ma. 6090X decoders 27 staps, 12 MFX decoders (4 ESU) 6 met geluid (1 ESU), 28 staps, maar 27 staps voor de nieuwste Märklin MFX decoders, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw van mijn baan zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.0

AAD

• Raptor ID 000228
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 09:mei:2013, 11:58:37 »

Beste Anne ik ben blij dat er nog iemand reageert op mijn probleem met de stick
Ik begin het een beetje te begrijpen

Ongeveer het zelfde als dat een blinde een nieuwe tv koopt en de verkoper vertelt wel waar de knop voor harder of zachter zit maar verteld niet hoe hij aan en uit gezet kan worden dat zoekt hij zelf maar uit.

In mijn direkte omgeving zou ik niet weten wie het probleem kan oplossen.
Dus zou ik de computer winkel moeten bezoeken om het op te lossen
Ik heb al 20,- uitgegeven voor de stick en daar komt nog 100,- bij voor de rest
Ook in de computer winkel zullen ze niet voor niets werken het zal ongeveer 50,- euro zijn per uur
wat neer komt op 170,-
Dat alles vind ik nog niet het ergste maar dat er niemand wijst op het feit de computer moet worden aangepast
Vooral onze computer deskundige moet dit toch weten maar ik zie geen reactie
Hij zou b.v kunnen voorstellen om mijn computer over te nemen met het bekende programma Team Viewer8
en het even oplossen
Maar ik zie wel vaker dat je bij raptor naar oplossing zelf moet zoeken zonder een goede handleiding
Maar voor jou meer dan lof je heb me in ieder geval geholpen waar ik de oplossing kan vinden
nu nog zoeken naar de oplosser
gr aad
Raptor ID 000228

Teunis

• Administrator/Beheerder
  • het leven spoort beter via rails
    • Bekijk profiel
    • Raptor forum bestaande
« Reactie #17 Gepost op: 09:mei:2013, 12:38:06 »

Aad

Niet zo negatief reageren, graag.
Het is vakantie tijd en niet iedereen heeft ala minuut een oplossing voor je klaar staan.
Ik had je probleem ook wel gelezen, maar 1 ik weet het antwoord niet en 2 ik ben nu op mijn vakantie adres.
Je hebt in elk geval gelijk dat het opstarten van de usb stick in de handleiding hoort te staan, dat had ik ook niet geweten.

Verder even geduld totdat de vakantie dagen voor bij zijn.

groeten van teunis

1e HoofdRaptor ID000338 (Main Raptor); 2e HoofdRaptor ID002010; Hand/interface Raptor ID000126
behpsw:Mstand33

Anne W

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 09:mei:2013, 13:59:20 »

Het opstarten van een computer via een USB Poort of een CD Lezer heeft helemaal niets met Raptor te maken, valt onder de algemene computerkennis en is vaak verschillend voor de diverse merken computers, dus mag je geen handleiding van Raptor verwachten.

Nu moet je dit ook niet te zwaar zien, het is geen computer veranderen, maar een instelling in een computer wijzigen, als je naar je computerwinkel gaat en zegt: "kun je mijn bios instelling zodanig wijzigen dat hij bij het opstarten altijd eerst naar de USB Poort kijkt en daarna, als hij op de USB Poort niets vindt, verder kijkt op de harde schijf", dan denk ik dat het ongeveer 5 minuten werk is voor de deskundige winkelier.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 3 Ma. 6090X decoders 27 staps, 12 MFX decoders (4 ESU) 6 met geluid (1 ESU), 28 staps, maar 27 staps voor de nieuwste Märklin MFX decoders, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw van mijn baan zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.0

AAD

• Raptor ID 000228
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 12:mei:2013, 22:42:55 »

Beste Anne en Teunis
Het probleem is opgelost door de computer winkel vrijdag weggebracht en zaterdag weer opgehaald
Zaterdag en zondag begonnen met het intekenen van de baan ging prima
Zondagmiddag had ik de gehele baan incl Hp seinen ingetekend en opgeslagen in een map
Ik wilde nog even de naam van de map waar ik alles opgeslagen had aanpassen
Maar bij het opnieuw opstarten van de stick is de gehele map waar ik haast 2 dagen aan had gewerkt  totaal
van de stick verdwenen
Kom je dat bekend voor
De gelegenheid om de naam te wijzigen is aanwezig in het programma
Hopelijk weet jij een manier om de map uit een prullebak weer tevoorschijn te halen anders moet ik weer opnieuw beginnen
Ik heb nog geprobeerd om een naam van de voorbeelden te veranderen ook deze zijn verdwenen
ik hoor het graag

P.s Teunis het was niet de bedoeling om jou te kwetsen in de vorige berichten sorry daar voor
Raptor ID 000228

Anne W

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 12:mei:2013, 22:56:04 »

Beste Aad,

Succes gevolgd door??, in de versie van de stick die ik als test op verzoek van Raptor "gebrouwen" heb, worden alle baanplannen opgeslagen in "layouts", heb jij die naam veranderd of willen veranderen?

Kun je het baanplan van "Silberberg" ook niet meer vinden?

Ik zal Raptor even wijzen op dit topic, wellicht heeft hij nog suggesties.

Groet, Anne W

AAD

• Raptor ID 000228
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 13:mei:2013, 07:25:04 »

Anne ik heb het nogmaals geprobeert
nieuwe map aangemaakt met de naam Krugerbaan 1 op save geklikt
dan een paar railstukken neer gelegd en opgeslagen
de map afgesloten
Layouts weer geopend
rechts klikken en rename aangeklikt op de map Krugerbaan 1 en de naam verandert in Krugerbaan 2 en de Layout gesloten
bij het opnieuw openen van de Layouts is de map krugerbaan 2 geheel verdwenen

ik heb een andere demo gekozen om het te testen silberberg staat er nog op daar ben ik niet aangekomen
gr aad
Raptor ID 000228

Teunis

• Bekijk profiel
    • Raptor forum bestaande
« Reactie #22 Gepost op: 13:mei:2013, 08:30:55 »

Beste Aad

Dan is de conclusie voorlopig: even NIET renamen.
Totdat meneer Raptor heeft gereageerd.
Wat ik vreemd vind is dat dan de oorspronkelijke eerste file ook verdwenen is.
Maar bedenk dat het een "simpel" programma is waarmee niet alles gedaan kan worden als met windows.
Dus baan aanmaken met een bepaalde naam, maar niet meer renamen.

groeten van teunis

PS overigens wel mooi da je het voor elkaar heb gekregen je baan in te voeren in het spdrs60 programma.
PS2 misschien is het mogelijk om de files van de spdrs60 programma hiet op het forum te zetten. Dan kan een ieder die dat wil andermans layout bekijken.

« Laatst bewerkt op: 13:mei:2013, 08:34:10 door Teunis »
1e HoofdRaptor ID000338 (Main Raptor); 2e HoofdRaptor ID002010; Hand/interface Raptor ID000126

Anne W

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 13:mei:2013, 10:37:24 »

Beste Aad,

Wellicht zit er wat in het "rechter muisknop" gebeuren, probeer het eens via knop linksonder>accesories>file manager.

Ik heb dat zojuist gedaan, file "probeersel" opgezocht, er op geklikt, dan verschijnt er een schermpje met een beschrijving, weggekruist en dan de naam veranderd naar probeersel2 via edit.

De computer afgesloten en opnieuw gestart en ik kon probeersel2 gewoon vinden en openen.

Groet, Anne W

Mark

• Raptor ID000003
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 13:mei:2013, 17:00:28 »

Beste Aad, Anne en Teunis,

Ik had niemand z´n antwoorden kunnen verbeteren! Het klopt allemaal wat iedereen schrijft!

Het is juist dat geen handleiding gegeven kan worden hoe de stick op te starten omdat dat helemaal afhankelijk is van de gebruikte computer. Uiteindelijk moeten er "handjes" bijkomen om de "bios" correct in te kunnen stellen. Die "handjes" zijn die van de computer-gebruiker zelf, de "buurman" of een computer winkel. Dat is (altijd) de situatie van een SpDrs60-USB.

Een SpDrs60-RPi betreft een compleet voor-geinstalleerde computer waarop de gebruiker enkel nog maar een monitor, toetsenbord, muis en de Raptor-interface hoeft aan te sluiten en het zaakje aan te zetten. Dat gaat maar op EEn manier en daarvoor zal wel een handleiding zijn tegen de tijd dat de SpDrs60-RPi leverbaar is(medio Augustus).

Van het "verdwijnen" van railplannen weet ik niets af. Behalve dan de een SpDrs60-USB ALTIJD netjes moet worden afgesloten met "Start»Logout»shutdown". Elke andere manier van afsluiten kan tot gegevensverlies "lijden". Misschien dat dat het probleem was/is? Het is sowieso een goed idee om elk "serieus" railplan nog eens op een aparte "losse" USB-stick met "normale bestanden" weg te schrijven als "railplan backup". Als is het maar om bij een andere "algemene computer-calamiteit" het railplan zelf te kunnen "terughalen".

Ik heb een "nood wijziging" aangebracht in http://www.raptor-forum.nl/index.php?topic=251.msg863#msg863 over het afsluiten van een SpDrs60-USB computer...

Excuses voor het extra typwerk. Gelukkig hebben de rijdende Raptor treinen van dit alles nooit last...

Mvg Mark

« Laatst bewerkt op: 13:mei:2013, 17:13:31 door Mark »
ID000003

Hans

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: 23:mei:2013, 20:07:10 »

Hoi,

ik heb de kant en klare usb stick gekocht en vanavond eens rustig ervoor gaan zitten........ maar niks, stick geinstalleerd maar geen scherm. waar ik ook op klick geen beeld. 

groet Hans

Teunis

• Bekijk profiel
    • Raptor forum bestaande
« Reactie #26 Gepost op: 23:mei:2013, 20:21:47 »

Beste Hans

Lees de voorgaande berichten eens in dit topic!
Je moet de BIOS in je PC vertellen dat er eerst gekeken moet worden naar de USB poort voor opstarten van de PC.
Dat is een normalen PC handeling.

succes

teunis

AAD

• Raptor ID 000228
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 24:mei:2013, 07:17:22 »

Beste Hans
Als je er niet uitkomt kan ik je de aanpassing in je computer langs deze weg misschien uitleggen
Ik heb met hetzelfde probleem gezeten
In de computer winkel hebben ze het mij ook geleerd
Ik ga er van uit de je computer window 7 ondersteund
Moeilijk is het niet je moet het alleen even weten
Laat het even weten als je mijn hulp nodig heb
groeten aad
Raptor ID 000228

Hans

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 24:mei:2013, 07:29:26 »

beste Aad,

ik heb inderdaad windows 7 en nog niet in mijn bios geweest ik weet dat er een aanpassing in " boot" moet komen om de pc meteen vanuit de usb op te starten. als jij kunt aangeven hoe dat gaat graag.

groet Hans

AAD

• Raptor ID 000228
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 24:mei:2013, 07:33:35 »

Hans ik moet nu gaan werken maar als ik vanmiddag thuis ben ga ik het proberen te omschrijven hoe het gaat
gr aad
Raptor ID 000228
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.053 seconden met 20 queries.