raptor-forum.nl

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

De Digitale SpoorKraam
Promoten en verkopen van digitale componenten voor modelspoor treinen van alle schalen, 2 rail en 3 rail systemen.

Verkoop en advies over:
- Raptor digitale centrale
- LDT Littfinsky Daten Technik decoders, boosters, etc
- Viessmann lichtseinen / armseinen
- ESU lokdecoders
- Advies en demo's aan huis
- Hulp (aan huis) bij ombouw van analoog naar digitaal
- minicursus ombouwen loks van analoog naar digitaal van de merken: Marklin, Fleischmann, ROCO, Lima, etc
- onderhoud aan loks en treinen
- inbouw van wagon verlichting

Beste Geïnteresseerde
Vragen naar info en/of bestellingen kunnen worden gedaan door een mail te sturen naar:
info@dedigitalespoorkraam.com

Voor de bestelling van LDT produkten kan u terecht bij de volgende webshop van  www.dedigitalespoorkraam.nl
- Levering LDT artikelen direct uit voorraad
- Voor 14.00 uur besteld en daarna betaald is morgen in huis!

v

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: 080 Geef hoogste prioriteit aan locstuurstand  (gelezen 623 keer)

Teunis

• Administrator/Beheerder
  • het leven spoort beter via rails
    • Bekijk profiel
    • Raptor forum bestaande
080 Geef hoogste prioriteit aan locstuurstand
« Gepost op: 28:december:2011, 17:47:34 »

Geef hoogste prioriteit aan locstuurstand

080 Hoogste prioriteit lokregelaar en Rangeerstand/seinbewaking

Indien een gebruiker een locomotief van een trein in de automatisch dienst 
enkel met de lokregelaar de snelheid wil sturen als machinist dan kan met 
deze module deze trein altijd de hoogste wegrij­prioriteit krijgen zodat de 
gebruiker nergens lang hoeft te "wachten" voor een rood sein. Tevens is op 
de hoofd­Raptor dan in te stellen dat op een extra Raptor het niet meer 
mogelijk is met de lokregelaar bewust door “rood” te rijden noch van 
rijrichting te veranderen. Oftewel een soort “kleinzoon­stand” of 
“bezoekersmodus”.
« Laatst bewerkt op: 22:mei:2014, 08:47:35 door Teunis »
1e HoofdRaptor ID000338 (Main Raptor); 2e HoofdRaptor ID002010; Hand/interface Raptor ID000126
behpsw:Mstand33

rené Bogers

• Raptor ID000730
    • Bekijk profiel
Re: 080 Geef hoogste prioriteit aan locstuurstand
« Reactie #1 Gepost op: 21:mei:2014, 23:16:06 »

Vragen aan Raptor-gebruikers,

Vraag 1:Ik heb module 080 geactiveerd maar kan hem niet vinden op het Raptor-display, in welke module is deze verstopt ??
Vraag 2: In de totale lijst van module's kom ik module 132 tegen (decoder aanloop-tijd) maar de tekst hierover van wat de bedoeling er van is van deze module kan ik nergens vinden.
Wie kan mij helpen ??

gr.: rené Bogers
Raptor ID000730

Anne W

• Raptor ID 000462 en ID 000050 (demo)
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 27:mei:2014, 22:11:14 »

Beste René,

Op vraag 1 kan ik je geen antwoord geven, ik vermoed dat het automatisch gebeurt, zonder specifieke menuregel.

Vraag 2: deze module is ontstaan omdat bepaalde sounddecoders tijd nodig hebben om bijvoorbeeld een dieselmotor op toeren te zetten voordat de decoder de eerste snelheidsstap op de motor zet, in de tussen tijd is de Raptor al aan het acceleren en dan blijkt de lok niet weg te rijden op de kruipsnelheid maar gelijk op de snelheid van 2-4 stappen hoger.

Je stelt gewoon de tijd in die Raptor op de kruipsnelheid blijft "staan" voordat hij begint met accelereren, die tijd moet je proefondervindelijk bepalen, mijn VT04.5 doet er bijvoorbeeld 4 seconden over.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 3 Ma. 6090X decoders 27 staps, 12 MFX decoders (4 ESU) 6 met geluid (1 ESU), 28 staps, maar 27 staps voor de nieuwste Märklin MFX decoders, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw van mijn baan zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.0

rené Bogers

• Raptor ID000730
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 28:mei:2014, 11:43:36 »

Op vraag 1 weet Mark misschien antwoord en anders moet ik het verhaal van Teunis verder uitvogelen.
Met vraag 2 kan ik nu verder wetende dat module 132 te maken heeft met geluids-decoders, ik ben er trouwens al achter dat standaard de instelling 5 is en in te stellen tussen 1 en 240.

gr.: rené
Raptor ID000730

Teunis

• Administrator/Beheerder
  • het leven spoort beter via rails
    • Bekijk profiel
    • Raptor forum bestaande
« Reactie #4 Gepost op: 28:mei:2014, 16:29:51 »

Mijn idee rond module 080 is als volgt:

Net heb ik op mijn test Raptor module 080 geactiveerd. Voor en na de activatie het hele rolmenu afgelopen, maar ik heb niet gezien dat er in de menu's iets daadwerkelijk is veranderd. Dus jouw waarneming, Rene, zou goed zijn.

Maar stel het volgende voor:
Er rijden 5 treinen rond in het baanplan volgens de automaat van Raptor.
Je kan dan tijdens het rijden 1 van de 5 treinen op de hand nemen, door deze te selecteren met adres XX en druk op LOK.
Dan komt de "handregelaar" van lok XX te voorschijn. Nu kan je met de rode ronde knop deze lok gaan besturen door de automaat heen. Maar je moet natuurlijk wel op zicht gaan rijden, dus stoppen voor het rode sein etc, ook de wissels stellen.
Er kunnen echter meerdere "concurrenten" zijn die naar het zelfde blok willen gaan.
Als je dan de module 080 hebt geactiveerd, dan zou je met de hand voorrang moeten krijgen op al de andere treinen die naar het zelfde blok willen gaan.
Alleen in de lokregelaar moet ook iets zijn waarmee de voorrang weer uitgeschakeld kan worden.

Ik wil Marco vragen hier zijn licht op te laten schijnen.

Groeten van teunis

1e HoofdRaptor ID000338 (Main Raptor); 2e HoofdRaptor ID002010; Hand/interface Raptor ID000126
behpsw:Mstand33

Mark

• Raptor ID000003
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 28:mei:2014, 16:40:18 »

Besten,

Module 080 is niet zichtbaar in het rol-menu. Maar als je tijdens het rijden een lok-in-dienst in de lokregelaar hebt dan zul je merken dat je veel sneller een "groen" sein voorgescholteld krijgt dan zonder module 080.

Verder kan je IN de lokregelaar met de Chg knop de sein-bewaking aan/uitschakelen. Daar zie je een tekstregel als bevestiging van. Zie je die met de Chg-knop tekstregel niet? Dan moet je recentere firmware in je Raptor laten laden.

Mvg Mark
ID000003
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.046 seconden met 20 queries.