raptor-forum.nl

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Geen wijzigingen voor bestaande Raptor-gebruikers...  (gelezen 807 keer)

Mark

• Raptor ID000003
    • Bekijk profiel
Geen wijzigingen voor bestaande Raptor-gebruikers...
« Gepost op: 25:april:2017, 14:03:36 »

Beste Raptorianen,

De basis-prijs van een Raptor is na twee jaar verhoogd naar 490 euro per stuk. Maar alle overige prijzen blijven onveranderd.

De modulen "spaar-actie"(koop 25 module en krijg de resterende 75 erbij) is afgeschaft voor nieuwe gebruikers van een Raptor. Alle huidige gebruikers met een Raptor-ID van ID003083 of lager blijven blijvend de "spaar-actie" behouden.

Voor de Raptor "early adopters" stijgt en passant derhalve de waarde van hun Raptor. :-)

Ter info.

Mvg Mark
ID000003

Teunis

• Administrator/Beheerder
  • het leven spoort beter via rails
    • Bekijk profiel
    • Raptor forum bestaande
Re: Geen wijzigingen voor bestaande Raptor-gebruikers...
« Reactie #1 Gepost op: 26:april:2017, 09:08:00 »

Besten

Dit betekent dat de prijs van de raptor na ruim 2 jaar tijd is verhoogd in twee stappen van 299,00 euro naar 2 jaar geleden 390,00 en nu sinds gisteren naar 490,00 euro
Tevens bestaat er voor de inkopers van de Raptor niet meer de mogelijkheid om meerdere raptors te kopen tegen een aangepast tarief.
Daar boven op is het tarief van de extra software modulen niet verhoogd maar de korting na 25 stuks betaalde modulen is vervallen.
Lang leve de commerciële eigenschappen van de eigenaar van de Raptor fabriek.

Mij heeft het doen besluiten per direct de verkoop van de Raptor te stoppen.
Mijn insteek was en is nog altijd uit hobby belangen de Raptor te promoten als digitaal besturingsapparaat met ingebouwde software. In feite een unieke combi.
Toen ruim 2 jaar geleden de prijs van de Raptor fors werd verhoogd van 299,00 naar 390,00 had ik daar al heel grote problemen mee.
De Raptor verkopen op een zeer diverse markt met vooral als concurrent de grote jongens is zeer moeilijk. Mensen kijken als eerste naar de prijs, helaas niet naar wat zo'n ding kan. De enige mogelijkheid om de raptor nog op de markt te kunnen zetten was zijn prijs en ook dat er geen computer nodig is.
Zoals alle gebruikers van de Raptor weten ben je er nog niet met alleen maar de aankoop van de Raptor. Om de software een beetje te kunnen vergelijken met betaalde software of nog steeds de gratis software (koploper, dat overigens niet meer verder wordt ontwikkeld) komt er aan kosten van de extra software modulen nog eens een substantieel bedrag bij (gemiddeld zijn 20 a 25 modulen in gebruik, x 9,95 euro is 249,00 euro er extra bij).
De totale kosten van een Raptor met vergelijkbare software (Koploper, i-train, etc) is dan 490,00 + 249,00 = 739,00 euro en dan is er nog geen eens een booster ingebouwd, dat komt er nog eens bij.
Als hobbyist zeg ik dan dat kan ik niet meer verkopen.

Zoals gezegd stop ik met de verkoop van de raptor en alles wat er bij hoort.
De bestaande klanten kunnen hun extra zaakjes regelen met Raptor fabriek himself. Schrijf naar VRAAG@raptor-digital.eu

per 1 juni 2017 gaat het Raptor-forum down. Tenzij er een opvolger is gevonden voor mij.

Veel plezier met de Raptor, als je er al 1 hebt.

Teunis

1e HoofdRaptor ID000338 (Main Raptor); 2e HoofdRaptor ID002010; Hand/interface Raptor ID000126
behpsw:Mstand33

johan48

• Raptor ID 474
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 27:april:2017, 16:23:14 »

Dag Teunis,

ik begrijp jouw keuze. Jammer dat op deze wijze jouw activiteiten stoppen voor de verkoop en vooral voor het Raptor-forum.
Ik hoop dat iemand deze laatste taak wil en kan overnemen.

groet,
Johan

Bert Stehouwer

• Raptor ID 272
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 27:april:2017, 19:10:22 »

Beste Teunis,

ik kan je reactie zeker begrijpen waarbij ik zeker je inzet voor het forum moet waarderen. Ik denk niet dat ik mij voor kan stellen hoeveel werk/tijd dit met zich mee brengt.
Het forum hoort voor mij gewoon bij de Raptor, zonder de informatie die op dit forum staat en de waardevolle tips op vragen van verschillende mensen had ik niet zo ver met automatisch bedrijf via de Raptor kunnen rijden en had de Raptor waarschijnlijk al een aantal keren aan een draadje uit het raam gehangen.

In het verleden is ook voor mij juist de prijs en het niet nodig zijn van een computer de reden geweest om de Raptor aan te schaffen, dus ik kan mij voorstellen dat deze drempel voor veel belangstellenden inderdaad te hoog wordt.

Ik ben benieuwd hoe eea zich gaat ontwikkelen!

groet Bert Stehouwer
Raptor ID 272

GG van Leeuwen

• Raptor ID 001960
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 28:april:2017, 11:50:12 »

Dag Teunis,

Ja, ook ik betreur de gang van zaken. een prijsverhoging van bijna 64% in 2 jaar tijd!!!
Staat absoluut niet in relatie tot de prijsontwikkelingen in de laatste jaren.
Wat de oorzaak is van deze move, daar kan je slechts naar raden.
Of het moet zo zijn dat de aanbiedingsprijs van de Raptor en de software bij de start van het systeem
veel te laag was in relatie tot de kosten/investering. Ik noem maar een zijstraat.
Maar toch niet zo handig om dat nu te gaan verhalen op (nieuwe) klanten.
Er is echter nog wel een opmerking te maken over de totale door jou berekende investering voor het totale pakket
van Raptor van Euro 739,- excl. randapparatuur. Natuurlijk is dat best een behoorlijk bedrag.
Maar misschien hebben modelspoorhobbyisten wel eens de neiging om te vergeten welke bedragen worden uitgegeven voor
loks, wagens, railmateriaal, seinen, elektronica, aankleding, baanopbouwmaterialen et cetera.
Bij velen is dat uiteindelijk een veelvoud van het bovengenoemde bedrag.
In die zin wil ik het geheel toch een beetje relativeren.

Verder hoop ik natuurlijk dat er in ieder geval iemand zich bereid verklaart om het beheer van de site over te nemen.
Zo niet, dan kan niemand meer bij de informatie en dat zou m.i. desastreus zijn.

met vriendelijke groet,

Ge
Raptor ID 001960

Teunis

• Bekijk profiel
    • Raptor forum bestaande
« Reactie #5 Gepost op: 28:april:2017, 12:08:40 »

Beste Ge en geinteresseerden

Natuurlijk betreur ik de hele gang van zaken.

De genoemde prijs van de Raptor is nog aan de lage kant, als je deze vergelijkt met andere digitale centrales dan zit er geen eens een booster bij van ca 3,5 Ampere, dat wat bij de Marklins en de ECOS wel ingebouwd zit. Een vergelijkbare booster kost nog eens ca 150,00 euro.
Ja relativeren doe ik al jaren met de prijs, een lok kopen van ca 400,00 euro wordt niet echt moeilijk over gedaan. Maar voor een centrale en digitale besturing en automatiserig is elke cent te veel. Niet voor niets is het gratis programma Koploper zo favoriet.
Als je relativeert dan is de prijs niet te hoog, maar de centrales worden vergeleken met elkaar en dan kan je de genoemde prijs niet meer waar maken. Zeker niet voor een produkt van een éénling.
Eens gaan alle éénlingen ten onder.
Dus als je in je leven een produkt op de markt wil zetten als éénling dan moet het produkt uniek zijn en de prijs zeer concurrerend.
Het produkt is zonder twijfel uniek te noemen, maar om dan een prijs neer te zetten die boven de prijs gaat uitkomen van de grote jongens, dat is commercieel absoluut niet doordacht.

Inmiddels heb ik (zonder overleg met wie dan ook, misschien is het besmettelijk) alle leden van de raptor-forum, die meer dan 500 dagen niet in het forum zijn geweest, geschrapt als lid. Er zijn nu nog 80 leden over, misschien wordt dat nog een gezellig clubje met veel uitwisseling van info. Want ik stop natuurlijk niet met de Raptor, wel met de verkoop van de in prijs verhoogde series van Raptor.

Teunis

1e HoofdRaptor ID000338 (Main Raptor); 2e HoofdRaptor ID002010; Hand/interface Raptor ID000126

GG van Leeuwen

• Raptor ID 001960
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 28:april:2017, 13:02:53 »

Ja, nogmaals Teunis,

Maar je gaf ook aan dat je de site niet meer zou willen beheren.
Uit je antwoord maak ik nu op dat het zo'n vaart niet zal gaan lopen.

mvg

Ge
Raptor ID 001960

Teunis

• Bekijk profiel
    • Raptor forum bestaande
« Reactie #7 Gepost op: 28:april:2017, 13:20:08 »

Op bepaalde te snel genomen beslissingen wil ik nog wel eens aanpassen
Wat je zegt, is te zonde om de verzamelde gegevens te verliezen.
Dat blijf ik voorlopig beheren.

GG van Leeuwen

• Raptor ID 001960
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 28:april:2017, 14:12:51 »

Teunis,

Dat is fijn om te lezen!.

Ik kom nog even terug op investering Raptor versus Koploper.
Een hobbyist die Koploper als software wil gebruiken heeft ook een Centrale Eenheid nodig
Bij Raptor niet als je daar gelijk instapt.
Daarentegen: In de praktijk zal men (waarschijnlijk) eerst een CE kopen en naderhand gaan automatiseren.
En dan zou je dus in theorie kunnen stellen dat je dan de CE ook nog kan verkopen.
b.v. bij de Marklin CS 111, die behoorlijk duur is.

Heb je de mensen die  je als lid hebt verwijderd uit het ""leden""bestand van Raptor daarover ook ingelicht?

Ge

Raptor ID 001960

Teunis

• Bekijk profiel
    • Raptor forum bestaande
« Reactie #9 Gepost op: 28:april:2017, 15:04:47 »

Nee, niet nodig, omdat dat leden zijn geweest, die toch nooit een raptor hebben gekocht.
Er zaten er ook ca 30 bij die kennis makings cursussen voor de raptor hebben gevolgd (bij de MSG door Anne) en ook uiteindelijk geen raptor hebben gekocht. Allemaal nooit een bijdrage in het forum geschreven.

Mochten er mensen zijn die toch weer lid van het forum willen worden, die kunnen mij mailen.

teunis

joske

• Raptor ID 835
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 28:april:2017, 23:19:38 »

Op bepaalde te snel genomen beslissingen wil ik nog wel eens aanpassen Wat je zegt, is te zonde om de verzamelde gegevens te verliezen. Dat blijf ik voorlopig beheren.
Hoi Teunis,
Ik ben heel erg blij met je besluit om toch door te gaan met het forum.
Want het is toch wel een grote bron van gegevens over de Raptor.
Ik dacht even aan de periode van een (dacht ik) 8 jaar geleden, toen het forum door de provider was verwijderd, incl alle gegevens.
Daarna is het weer opnieuw opgebouwd.
Zelf zat ik bijv. nu met een vraag over de uitgestelde stoptijd. Dan wordt dus ook de aankomst uitgesteld, zodat achterliggende wissels geblokkeerd blijven. En die vraag is recent door AnneW beantwoord.

Groet uit Portimão, Portugal
Groeten uit Portimão, Portugal.
Jos
Eindelijk weer een baan!
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.262 seconden met 21 queries.