raptor-forum.nl

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Backup/restore van de treinposities maken via de RBUS; en andere externe grapje  (gelezen 216 keer)

Teunis

• Administrator/Beheerder
  • het leven spoort beter via rails
    • Bekijk profiel
    • Raptor forum bestaande

Nieuws van Marco
Beste Raptoriaan,

Als het "moet" kan via het Interface Protocol, zie bijlage, de treinposities naar een andere Raptor worden overgebracht zonder de firmware of baanplan-data te hoeven (willen) wijzigen.

Op de (Spdrs60)computer kan je de commando-interface benaderen(ga ik nu niet op in) en kun je de "BLO" records opslaan. Met een te schrijven programmaatje, of gebruik van een teksteditor, kan je van deze "BLO" records vervolgens "MOV" records maken. Deze "MOV" records voer je dan als commando's toe naar de andere Raptor. En voila, de treinposities zijn overgezet.

Ik kan hier verder niets voor ontwikkelen, ik geef slechts de mogelijkheid aan voor diegene die daarvoor hun programmeer-hobby willen "prikkelen". ;-)

Overigens zijn via het Interface Protocol nog veel meer grappen uit te halen. :-)
Immers zijn alle (S88) INPuts via het protocol op te vragen, via OUT alle wissels/seinen/artikelen en via LOK/FNC-decoders te bedienen door een extern PC-programma, gewoon/desnoods terwijl de Raptor zelf ook bezig is met het rijden van treinen! Mogelijke toepassing; draaischijven, kranen, laden/lossen, losstaande T4T acties...enz.

Mvg Marco

P.S. Dit kon overigens vele jaren al zolang als de Raptor-Interface bestaat, maar ja, men moet eerst "op het idee komen"...
1e HoofdRaptor ID000338 (Main Raptor); 2e HoofdRaptor ID002010; Hand/interface Raptor ID000126
behpsw:Mstand33
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.154 seconden met 20 queries.