raptor-forum.nl

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

De Digitale SpoorKraam
Promoten en verkopen van digitale componenten voor modelspoor treinen van alle schalen, 2 rail en 3 rail systemen.

Verkoop en advies over:
- Raptor digitale centrale
- LDT Littfinsky Daten Technik decoders, boosters, etc
- Viessmann lichtseinen / armseinen
- ESU lokdecoders
- Advies en demo's aan huis
- Hulp (aan huis) bij ombouw van analoog naar digitaal
- minicursus ombouwen loks van analoog naar digitaal van de merken: Marklin, Fleischmann, ROCO, Lima, etc
- onderhoud aan loks en treinen
- inbouw van wagon verlichting

Beste Geïnteresseerde
Vragen naar info en/of bestellingen kunnen worden gedaan door een mail te sturen naar:
info@dedigitalespoorkraam.com

Voor de bestelling van LDT produkten kan u terecht bij de volgende webshop van  www.dedigitalespoorkraam.nl
- Levering LDT artikelen direct uit voorraad
- Voor 14.00 uur besteld en daarna betaald is morgen in huis!

v

Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: 006 Kopstations en Pendeldiensten  (gelezen 1455 keer)

johan48

• Raptor ID 474
    • Bekijk profiel
Re: 006 Kopstations en Pendeldiensten
« Reactie #15 Gepost op: 28:juli:2014, 21:23:14 »

Aanwezigheidsmelder is aankomstmelder, maar dat heb je wel begrepen. De huidige aankomstmelder in blok B40L is ook de remmelder voor dit blok. Ik had verwacht dat de lok pas bij de stopmelder zou keren.

groet Johan

Teunis

• Administrator/Beheerder
  • het leven spoort beter via rails
    • Bekijk profiel
    • Raptor forum bestaande
« Reactie #16 Gepost op: 28:juli:2014, 22:06:04 »

Hallo Johan

Is het een echt kopspoor (met stootblok) of is het een kopspoor binnen een doorgaand spoor?
Het feit dat je het B40L en B40R noemt suggereert dat het kopsporen zijn binnen een doorgaand spoor, dan heb je dus module 16 modig icm 006.
IK neem verder aan dat het doorgaande spoor B40 is?
B40 heeft (als het goed is) een remmelder en een stopmelder. Waarschijnlijk is de aankomstmelder gecombied met de stopmelder?
Maar uit je verslag zou het ook zomaar kunnen dat de aankomstmelder is gecombied met de remmelder.
Je kan voor B40L ook een aparte stopmelder maken met de aankomst melder, los van de melders voor B40.
Je kan wel gebruik maken van de reeds bestaande remmelder van B40 ook voor B40L.
Geef een Haltetijd voor de pendel in B40L.

Dan zou het beter moeten rijden.

groeten van teunis
1e HoofdRaptor ID000338 (Main Raptor); 2e HoofdRaptor ID002010; Hand/interface Raptor ID000126
behpsw:Mstand33

Anne W

• Raptor ID 000462 en ID 000050 (demo)
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 28:juli:2014, 22:27:50 »

Beste Johan,

Uit jouw woorden maak ik op dat in de rijweg naar B40L eerst een melder krijgt die als remmelder en als aankomstmelder dient en daarna een melder die als stopmelder dient, klopt dat?, zo ja dan de aankomstmelder "functie" verplaatsen naar de stopmelder.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 3 Ma. 6090X decoders 27 staps, 12 MFX decoders (4 ESU) 6 met geluid (1 ESU), 28 staps, maar 27 staps voor de nieuwste Märklin MFX decoders, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw van mijn baan zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.0

johan48

• Raptor ID 474
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 29:juli:2014, 10:07:06 »

Dag Teunis en Anne,

jullie gedachten zijn ok, blok B40 is een spiraal, daar wil ik tijdelijk een pendel maken.
Van dit blok zijn de rem-en aankomstmelder gecombineerd.
Ik weet nu hoe ik de trein smooth kan laten stoppen en keren,

groet Johan

Anne W

• Raptor ID 000462 en ID 000050 (demo)
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 29:juli:2014, 10:17:44 »

Beste Johan,

Heel goed, we komen er samen altijd wel uit, het belangrijkste is altijd: "probeer te volgen/begrijpen" waarom er iets anders gebeurt als je zelf in gedachten hebt", want als je weet wat er gebeurt dan weet je ook wat je moet doen om het anders te laten gebeuren.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 3 Ma. 6090X decoders 27 staps, 12 MFX decoders (4 ESU) 6 met geluid (1 ESU), 28 staps, maar 27 staps voor de nieuwste Märklin MFX decoders, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw van mijn baan zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.0
Pagina's: 1 [2]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.06 seconden met 20 queries.