raptor-forum.nl

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Toch nog onverwachts is na een hevig ziekbed van ons heengegaan

mijn lieve zoon en mijn kleine broertje

Marco van der Toorn

- Marco -

* Den Haag, 17 februari 1963 Den Haag, 12 maart 2020

Ma
Nancy

Correspondentieadres:
Loosduinsekade 619
2571 CT Den Haag

U kunt een herinnering aan Marco achterlaten op www.cuvo.nl/condoleren

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: 025 Passeer (magnetische) artikelen per lok schakelen  (gelezen 388 keer)

Teunis

• Administrator/Beheerder
  • het leven spoort beter via rails
    • Bekijk profiel
    • Raptor forum bestaande
025 Passeer (magnetische) artikelen per lok schakelen
« Gepost op: 21:december:2011, 22:53:44 »

Deze module stelt u in staat decoderadres uitgangen te schakelen bij het passeren van de geconfigureerde trein. Voorbeelden zijn lichtindicators voor controle op externe dashboards welke aangeeft welke trein bij de opgegeven blok staat, en / of het aansturen van externe geluidspelers als speciale effecten met spoorwegovergangen, etc, etc.

De module Passeer (magnetische) artikelen per lok schakelen (025) heb ik gewaardeerd als mooi.

vraag van AAD gesteld op 04-10-2010, 20.53

Beste Anne
 Weet jij misschien of er een aanvullende module is voor nummer 025 Voer schakelopdracht uit bij trein passages
 maar dan met een uitstel tijd
 Bij aankomst in het station gaan direct de spoorbomen dicht en dat zou iets later mogen

AAD
 Raptor nummer ID000228

Beste Aad en Teunis,

Ik moet zeggen dat ik het niet weet, de optie is mij bekend, maar niet in gebruik bij mij, ik gebruik voor bijvoorbeeld overwegen een wisselstraat met vertraging om ze dicht te doen en een stuurmelder (031) om ze weer open te doen.

Technisch is het geen probleem voor Raptor, maar "ze" willen dit soort uitbreidingen wel eens als een extra optie "vermarkten", wellicht leest Raptor mee......

beste Anne zoals jij het doe heb ik ook uitgeprobeerd maar als de trein iets verlaat is om wat voor rede dan ook werkt het niet meer op tijd
 met module 25 gaat het beter alleen zou je de tijd wat moeten verleggen
Ik heb het uit geprobeerd de trein komt in een blok aan en de spoorbomen sluiten en gaan weer open in het eerst komende blok
Het werkt opzich prima als je een beetje met de tijd kan rommelen

in ieder bedankt voor je reactie
gr aad
--------------------------------------------------------------------------------
Raptor nummer ID000228

Handleiding en in te vullen velden voor extra module 025

Passeer magnetisch artikel toevoegen.

Elke trein of lok kan 1 of meerdere magnetische artikelen in de "ROOD" stand zetten als deze een blok IN rijdt. De artikelen kunnen terug in de "GROEN" stand worden gezet zodra de trein of lok het blok weer UIT gereden is.
De magnetische artikelen worden aldus gestuurd door het passeren van treinen.
De meest simpele toepassing can passeer magnetische artikelen, waaraan controlelampen aangesloten zijn, is door treinposities op, zelf gectonstrueerde extrerne seintableaus zichtbaat te maken.

Indien in Raptor het menu "Passeer Artikel" wordt geopend, dan komen er een aantal in te vullen velden beschikbaar. De beschrijving hiervan is als volgt:

1e veld: Passerende trein of lok;
In dit veld moet het decoder nummer van de lok worden ingevuld, waaraan een passeer magnetisch artikel wordt toegekend.

2e veld: Het gepasseerde blok;
In dit veld wordt de "naam" van het blok (oftewel bloknummer) ingevuld, welke de trein moet passeren om onderstaande artikelen te schakelen. Merk op dat voor elke lok meerdere passeer magnetische artiklen per blok toegekend kunnen worden.

3e veld: Het magnetisceh artikel;

Ik heb het idee dat er in 025 tijden ingevuld kunnen worden, maar als de overweg een magneet artikel decoder nodig heeft en geen eindafschakeling heeft dan denk ik dat het niet zo'n goed idee is om deze optie daarvoor te gebruiken.

Groet, Anne W
--------------------------------------------------------------------------------
Raptor ID000462, demo Raptor ID000050
1e HoofdRaptor ID000338 (Main Raptor); 2e HoofdRaptor ID002010; Hand/interface Raptor ID000126
behpsw:Mstand33
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.214 seconden met 36 queries.