raptor-forum.nl

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: 004 Blok inrij verboden  (gelezen 381 keer)

Teunis

• Administrator/Beheerder
  • het leven spoort beter via rails
    • Bekijk profiel
    • Raptor forum bestaande
004 Blok inrij verboden
« Gepost op: 28:december:2011, 19:20:18 »

In dit menu worden de verboden per treinsamenstelling en per blok ingesteld. Dit menu geeft u de mogelijkheid om te bepalen welke treinsamenstellingen in welke blokken niet mogen rijden. Hiermee voorkomt u dat de hoge snelheidstrein het stoomlocdepot zal inrijden, of een elektrische loc onder de bovenleiding vandaan zal gaan. Voorbeeld zie onderstaande link.

http://www.raptor-forum.nl/RaptorHandleidingen/Blok%20verboden.pdf
« Laatst bewerkt op: 11:februari:2015, 22:25:48 door Joad »
1e HoofdRaptor ID000338 (Main Raptor); 2e HoofdRaptor ID002010; Hand/interface Raptor ID000126
behpsw:Mstand33

Joad

• Raptor ID 002736
    • Bekijk profiel
Re: 004 Blok inrij verboden
« Reactie #1 Gepost op: 29:januari:2015, 10:35:53 »

Hoi Mark,

na het invoeren van de module 004 blok inrij verboden en het definiŽren van de trein/blok combinaties, heb ik de invoer afgesloten met de drukknop. Na activatie van de Raptor kreeg ik niet het gewenste effect. Dus alles controleren en nogmaals de combinaties ingevoerd maar nu afgesloten met OK. Raptor voerde nu de treinbewegingen keurig uit.

Vraag:
1. is er voor Raptor een wezenlijk verschil tussen het gebruik van OK of de drukknop?
2. is in de software beschrijving van module 4 dit zo gedefinieerd?

grz

Joad

GG van Leeuwen

• Raptor ID 001960
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 29:januari:2015, 11:35:23 »

Joad,

Volgens de beschrijving van deze module op de pagina 4F-1.0 BLOkVERBODEN ( is er een essentieel verschil tussen die drukknop en de OK toets. De drukknop is hier in de menukeuze van belang en de OK toets gebruik je voor de feitelijke bevestiging van de blokverboden.

Zo lees ik de beschrijving.

met groet

Ge
Raptor ID 001960

Teunis

• Administrator/Beheerder
  • het leven spoort beter via rails
    • Bekijk profiel
    • Raptor forum bestaande
« Reactie #3 Gepost op: 29:januari:2015, 13:10:32 »

Ik zie dat ik nog heel veel moet invoeren, waar ik voorhenn niet meer aan toe kwam.
1e HoofdRaptor ID000338 (Main Raptor); 2e HoofdRaptor ID002010; Hand/interface Raptor ID000126
behpsw:Mstand33

Joad

• Raptor ID 002736
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 29:januari:2015, 20:22:40 »

Hallo Ge,

bedankt voor jouw reactie maar je hebt ten dele gelijk. In de derde alinea 'druk nu de Add toets......bevestigd door de OK toets' bevestig je de gemaakte keuze. Indien je hier de drukknop selecteert ga je volgens mij weer uit de routine. Daarna volgt een zin 'wanneer alle wijzigingen......OK toets of drukknop te drukken'. Het gaat mij over deze laatste zin.

Ik stel voor om Mark hierna te laten kijken zodat wij weten of er een verschil bestaat tussen 'OK' en de drukknop.

grz

Joad
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.095 seconden met 21 queries.